četvrtak, 10. lipnja 2010.

FILOZOFIJA KUK SUL DO-a učenje kroz Ključne Točke i Priče

FILOZOFIJA KUK SUL DO-a – UČENJE KROZ KLJUČNE TOČKE I PRIĆE

KLJUČNE TOČKE FILOZOFIJE KUK SUL DO-a


1. HONGIK INKAN – borbeni duh,

2. JUNG SHIN – koncentracija uma i duha,

3. PIL SUNG – vječna pobjeda,

4. UM/JANG – suprotne energije

5. KUK SUL DO WON KI – značenje KSD zastave,

6. MU YE – borilačka umjetnost

7. MU SUL YE – borilački umjetnik

8. MUSA - Kuk Sul Do Ratnik

9. DOBOK – Kuk Sul Do odjeća,

10. DI – Kuk Sul Do pojas

11. PET ELEMENATA

12. FILOZOFIJA KROZ PRIČE


1. HONGIK INKAN

Borbeni Duh Kuk Sul Ratnika

BORBENI DUH, te dvije riječi se isprepliću kroz sve filozofske odrednice korejskih borilačkih vještina. Taj borbeni duh možemo dobro promatrati kroz originalne korejske misli o toj filozofiji koje će se nadam se mnoge od vas i začuditi i šokirati zbog njihove striktne i neumoljive primjene u životu korejskih majstora i studenata Kuk Sul-a od davnina pa do sadašnjosti.

Vježbači a možemo reći i pravi studenti vještine Kuk Sul-u svom vježbanju proučavaju i određene filozofske smjernice i misli. Te smjernice su: odanost svojoj naciji i svojim roditeljima, hrabrost tijekom borbe, poštenje i čistoća (moralna) u životu te spremnost za pomoći drugima. U nastojanjima da provode tu filozofiju u djelo u svakodnevici, borilački majstori i ratnici su voljni svjesno zanemariti svoja vlastita prava i interese i to toliko da će žrtvovati svoj vlastiti život čineći to.

Sami korijen korejske filozofije u borilačkim vještinama može biti nađen u drevnoj disciplini zvanoj HONGIK INKAN. To je staro korejsko vjerovanje da je prva čovjekova dužnost da pomaže drugima te da svoje zadovoljstvo traži i postavlja na posljednje mjesto. Stari koreanci su bili ponosni kad su postali Hongik Inkan, i to je postala tradicija iz generacije u generaciju.

Hongik Inkan vjerovanje i filozofija stavlja interese nacije, plemena, i porodice ispred svojih osobnih interesa. Takva filozofija su naslijedili mnogi ratnici, uključujući Hwarangdo iz Silla-e. Ratnik nikada nije mislio na svoje osobne interese pogotovo ako su bili u suprotnosti od interesa njegove nacije. Pridržavanje ove striktne filozofije te dobra organizacija pomogli su da se izvede ujedinjenje tri kraljevine.

Druga karakteristika Hongik Inkan vjerovanja je odanost svojoj porodici i obitelji. Dužnost sina je da pomogne svojim roditeljima da imaju lijep i udoban život. Ova dužnost ne smije doći kao zapovijed nekog visokog autoriteta nego mora doći sama bez prisile iz uma sina. Sin smatra da je njegova privilegija da se ima priliku brinuti se za sreću svojih roditelja te da ih čuva od bolesti ili drugih nedaća.

U povijesnoj knjizi Samkukyusa opisana je slijedeća priča, Sung-kook-ova majka je patila od bolesti zbog neuhranjenosti i gladi i zdravstveno stanje joj se stalno pogoršavalo. Sung-kook je odrezao komade mesa sa svoje noge te ih skuhao i nahranio majku. Ona nije znala što jede ni odakle sinu meso, te se ubrzo oporavila od bolesti. Ovo djelo je odličan primjer odanosti kakvu treba gajiti prema roditeljima te također primjer odanosti kakva je postojala za ranog plemenskog razdoblja povijesti Koreje. Ova odanost prema vlastitim roditeljima ne prestaje niti sa njihovom smrću. Period od tri godine je određen kao vrijeme žaljenja, te tokom te tri godine sin izvodi određene rituale, kao što su pripremanje žalbenog obroka ispred stola u hramu te redovito posjećuje grobnicu.

Treći princip Hongik Inkan-a je nijekanje samoga sebe. Osoba mora biti voljna žrtvovati svoj vlastiti život za svoj narod, svoju obitelj, svoje prijatelje te za druge ljude. Studen filozofije borilačkih umjetnosti vjeruje da kada čovjek umre na ovome svijetu to nije potpuna smrt nego samo fizička smrt. Život će se nastaviti u slijedećem svijetu poslije smrti, iako se tijelo zakapa u zemlju duh ili duša se vraća na nebo. Vjeruje se da duh - duša ima mogućnost silaska na zemlju slobodno i po svojoj volji te da može i pomoći živim fizičkim ljudima ( nama ) kada im prijeti opasnost. Isto se vjeruje u nebesku pomoć kada je i zemlja u opasnosti. Iako je ratnik fizički mrtav, njegova duša može još uvijek komunicirati sa živima na zemlji. Stoga se život i smrt ne smatraju različitim jedan od drugoga nego neprolaznim prijelaznim oblicima života. To je stupanj vjerovanja koji je drevnim korejskim ratnicima omogućavao da se u bitkama bore neustrašivo te da prihvaćaju smrt bez straha.

Četvrti princip Hongik Inkan-a je pošteno življenje i povjerenje. Ratnici su vjerovali da je život bez časti, pravednosti i poštenja vrlo ponižavajući i gori nego umrijeti časno i pošteno. Prema povijesnoj knjizi Samkuk yusa, general Chan Duk iz Silla kraljevine je branio svoj dvorac od napada vojske iz Paikche kraljevine. Nakon nekog vremena general Chan Duk je znao da je poraz neizbježan ali ipak prije nego što je taj poraz postao očigledan, on je sakupio sve svoje vojnike i rekao im: “ Trupe strijelaca koji su nam dodijeljeni da dođu u pomoć kao pojačanje povukli su se, vidjeli su hrabrost neprijatelja. Taj njihov čin nije častan i mi ne smijemo slijediti njihov primjer. Bolje je da se borimo sve do smrti nego da se predamo i živimo nečasno kao što će živjeti naši strijelci.

Sve ove filozofske odrednice iznesene do sada su bile formirane za vrijeme perioda Plemenske Konfederacije. Te su odrednice potpuno sazrjele sredinom perioda tri kraljevstva. Kada je predstavljen i uveden budizam u korejska vjerovanja uslijedio je daljnji razvoj misli i mentalne snage za provedbu filozofije u praksi. Uvođenjem konfučijanstva ojačalo je principe odanost naciji i roditeljima. Kako je vrijeme prolazilo osnovni principi borilačkih vještina sve su se više razvijali. Iz tog razloga, važnost odanosti, hrabrosti, pravednosti i iskrenosti je bilo naglašavano tisućama godina i još se i danas naglašava.

2. JUNG SHIN koncentracija uma i duha

JUNG SHIN su dvije riječi koje znače jako puno i jednostavno ih je nemoguće sažeti u kratki prijevod. Jung Shin u direktnom prijevodu znači koncentracija uma i duha, ali ipak je to mnogo više od koncentracije.

JUNG SHIN počinje kao akumulacija ispravnih učenja od dobrog učitelja, i to učenja o osnovama etike i ponašanja u DOJANG-u i izvan njega, kao što su nakloni kod ulaska/izlaska u dvoranu, nakloni nacionalnoj i Kuk Sul zastavama, nakloni učitelju i drugim učenicima, poštivanje opreme i odjeće....Ispravno obraćanje učitelju i drugim učenicima, naklonom, poštivanjem i ispravnim govorom. Taj način podučavanja ima za cilj ne da vas uči poniznosti i strahu od drugih ljudi nego upravo suprotno, takvo učenje služi da se kod učenika odstrani osnovni "strah" ili trema kod obraćanja starijim učenicima, učitelju pokazujući svoje poštovanje. Kada se taj osnovni strah odstrani, mnogi drugi strahovi također nestaju i učenici dostižu i zadobivaju samopouzdanje. Pod JUNG SHIN principima učitelj postaje vodič, a nikako ne nadređeni autoritet.

JUNG SHIN je onaj unutarnji umno - mentalno – psihološki fokus koji nadvisuje, nadmašuje i nadnaravno uzvisuje osobu koja ga posjeduje od okoline, od ostalih "običnih" ljudi i toga što se dešava u neposrednoj okolini te osobe, te takvim osobama omogućuje da nastave sa svojom trenutnom aktivnošću bez obzira na bol, iscrpljenost, zamor ili neugodu koju bi inače osjećali. Nekad se taj osjećaj opisuje sa riječima: ˝Biti u zoni nepobjedivosti˝ ili ˝probijanje kroz zid svih ljudskih ograničenja.˝ Kako god da ga opišemo to jednostavno znači učiniti više nego što mislimo da smo sposobni učiniti. JUNG SHIN je stanje uma i tijela koje se može razviti kod svih ljudi i to na dosta jednostavan način, pazite riječ jednostavan ne znači i lagan način. Stjecanje na jednostavan način Jung Shin stanja ne znači da morate učiti mistične simbole, kompliciranu metodologiju vježbanja, mnogo teorije i sl., mada kada razgovarate sa nekim ˝majstorima˝ mogli bi lako pomisliti da se radi baš o takvom učenju. Lagano, s druge strane znači bez napora ili truda, što je nemoguće. Najveća tajna i mistika u Jung Shin stanju uma i tijela je slijedeće: ˝Ništa što je stvarno vrijedno u ovom našem životu nije lagano, niti lagano dostignuto, i skoro sve što je vrijedno u ovom našem životu je jednostavno.˝ Što znači da stvarne vrijednosti u ovom našem životu nisu komplicirane, skupe i nedostižne, ali traže određeni stvarni teški rad da bi se dostigle.

Jung Shin je kao i gore navedeno. Nije ga komplicirano doseći ali zahtijeva napor volje i težak rad. Da bi dosegli ili stekli to stanje uma i tijela prvo se morate odlučiti da ćete ga doseći, ako treba i pod svaku cijenu. I tada kad ste to odlučili i nalazite se na svom treningu ili jednom od slijedećih treninga i kada se osjećate preumorni da bi uopće još jednom podigli nogu, PODIGNITE JU BEZ OBZIRA NA TO, kada vam tijelo govori da je preumorno da bi nastavilo sa radom, zaboravite to i nastavite dalje, kada vam šalje poruke da više ne može, kažite mu: ˝za minutu˝. Kada vaši mišići vrište od boli i javljaju da ne mogu napraviti niti jedno ponavljanje više, vi tada napravite još dva. Razviti ćete JUNG SHIN stanje uma i tijela na taj način da uvijek i baš uvijek natjerate sebe da učinite malo više, makar i za jedno ili dva ponavljanja više nego što ste mislili da možete, i to svaki put kada imate mogućnost takvog izbora.

Zašto bi netko radio tako nešto? Neka stara mudra priča odgovori umjesto logike. Bile jednom dvije žabe koje su upale u veliku zdjelu punu vrhnja. Obje su počele plivati što su bolje znale i umjele, pokušavale su iskočiti, popeti se, skakale jedna po drugoj ali nisu uspjele izaći iz zdjele. Nakon nekog vremena jedna žaba je rekla da više ne može plivati, druga žaba ju je ohrabrivala da pliva i dalje jer nešto će se već riješiti. Ali plivanje je postalo sve teže i teže i žaba koja se prvi put požalila da ne može više odustala je od plivanja i potonula na dno gdje se ugušila u vrhnju. Druga žaba je nastavila plivati i dalje, i kad se umorila nastavila je plivati još jače i jače, zamahujući što je brže mogla, u nekoliko trenutaka zbog toliko jakog i brzog plivanja vrhnje se transformiralo u gustu i kruću masu – maslac i žaba je našla čvrsti oslonac iskočila vam i preživjela.

Nikada ne možemo znati što je to što će nas baciti u naš osobni ˝lonac sa vrhnjem˝ naš osobni test našeg uma i tijela. Teškoće i problemi mogu doći ponekad polako i postepeno a ponekad brzo i iznenada. U jednoj točci naših života takav test će zasigurno doći. Ukoliko smo radili na razvoju svog Jung Shin stanja uma i tijela kao i druga žaba, naći ćemo način i put da preživimo naš test. U nekim slučajevima biti ćemo toliko spremni na teškoće da ćemo nakon testa na drugi kraj izaći bolji nego što smo bili kad smo upali u tešku situaciju. To je JUNG SHIN koji razvijamo kao učenici i koji nas nosi kroz testove koje život baca pred nas. To je odgovor na pitanje zašto se uvijek moramo truditi da učinimo malo više nego što smo mislili da možemo.

To treba raditi u svakojoj prilici koju u životu imamo, ne samo na treningu nego i u svakodnevnom životu. Zbog toga MI TREBAMO VIŠE VJEŽBANJA. Da bi nam bilo lakše steći JUNG SHIN stanje uma i tijela potrebno je proučavati KUK SUL filozofiju i povijest te proučavati i slijediti slijedećih OSAM VRLINA:

1.Skromnost

U vašem vježbanju to znači da se ne pravite važni pred drugima, da ste svjesni da nivo do kojeg ste stigli je samo stanica prema još većem znanju i sposobnostima te da ste svjesni da uvijek ima još za naučiti.

U životu to znači da se ne hvalite sa svojim dostignućima, fizičkim, socijalnim ili akademskim. Jedino čime možete pokazati svoje sposobnosti je vrijedan i predan rad.

2. Pristojnost

U vježbanju tretirajte sve vježbače sa poštovanjem, ljubaznošću i voljom za pomoći.

U vježbanju, ponašajte se prema drugima onako kako želite da se i drugi ljudi ponašaju prema vama. Neka vam lijepo ponašanje bude prva reakcija na sve situacije.

3. Integritet- Besprijekornost-Čestitost

U vježbanju, budite iskreni u svojim naporima i svojoj osobnoj radnoj etici i etici Kuk Sul-a. Budite iskreni prema sebi i daj sve od sebe od trenutka kad ste se naklonili.

U životu, budite iskreni i ljubazni sa svim ljudima i uvijek se trudite do maksimuma da održite zadanu riječ, nikad ne obećavajte ono što ne možete ispuniti.

4. Suosjećanje

U vježbanju, pomažite niže rangiranim i manje talentiranim učenicima i cijenite njihov napredak i nikad im ne recite da njihov trud nije dobar. U životu, suosjećajte i razumijevajte osjećaje drugih ljudi. Pokušajte gledati na život iz njihovog položaja.

5. Zahvalnost

U vježbanju, budite zahvalni vašem učitelju i kolegama studentima, zbog toga jer vam svi oni pomažu da se poboljšate. Zahvalnost pokažite na način da vježbate još više, jače i brže. U životu, budite zahvalni članovima svoje obitelji i drugima koji vam pomažu i uvijek pokažite svoju zahvalnost.

6. Ustrajnost-Čvrstoća u Vrlini

U vježbanju, iako je trening težak, vježbajte i radite naporno i prevladajte te teškoće. U životu, vi niste ˝onaj koji odustaje.˝ Vi razumijete stvari i događaje u njihovoj pravoj prirodi, te nastavljate djelovati bez obzira na izglede.

7. Samo - kontrola

U vježbanju, čeličnom i titanskom voljom borite se da živite u skladu sa filozofijom borilačkih vještina, sa filozofijom Kuk Sul-a. Uvijek se trudite da budete ne previsoko niti prenisko, nego točno tamo gdje trenutno jeste. U životu, u situacijama velikog stresa ostajete smireni i pažljivi. U teškim trenutcima održavate čvrsto svoju emocionalnu i psihičku ravnotežu

8. Upornost-Otpornost-Elastičnost

U vježbanju, oboreni sedam puta dižete se i osmi put i nastavljate borbu. Bez obzira na teškoće nastavljate sa radom i krećete se ka uspjehu. U životu, imate uvijek i u svim situacijama stav: ˝Da, ja to mogu˝ stav koji vas nikada ne napušta.

9. Hrabrost

U vježbanju, biti hrabar znači stalno se truditi naučiti ono što vam najteže ide i što vam se čini najopasnije. U životu, hrabrost kao prvo ne znači ludost, nego vašu stvarnu sposobnost stečenu napornim vježbanjem da hrabro djelujete u svim životnim situacijama, bili to fizički sukobi, situacije kada netko treba pomoć i sl. Zbog vašeg treninga nikada ne smijete unatoč "strahu" kojeg osjećate pokleknuti i uvijek se treba neumorno boriti za istinu. Najveća životna hrabrost je stajati na putu istine. Ukratko JUNG SHIN bi značilo čvrsti, nepokolebljivi, iskreni, čisti i spontani duh vježbača Kuk Sul-a.


Takvo stanje uma i tijela postigli su mnogi majstori prije nas pa slijedeći njihove primjere možemo i mi. Jednom prilikom Kwahng Jahng Nim Kwon je pričao zgodu sa jednog od svojih treninga u Koreji. Rekao je da im je učitelj nakon napornog trosatnog treninga zadao zadatak da se bore samo nožnim udarcima u skoku. Nakon toga su morali čučnuti ispod velikog stola i izvoditi nožne udarce iz čučanja bez da glavom udare u stol, njihov učitelj je cijelo vrijeme vježbao sa njima. Kwon KJN i majstor Eun Ko Lee koji trenutno živi u Venecueli su jedini izdržali do kraja i kada im je učitelj rekao da je dosta njih dvojica su napravili još svaki po deset udaraca. Majstor Kwon je izjavio da je izraz zadovoljstva proletio nakratko licem njegovog učitelja. Na kraju treninga učitelj je prozvao majstore Kwona, i Lee-a i rekao samo dvije riječi – JUNG SHIN. Poznavajući život majstor Kwona mogu vam reći da je cijeli njegov život prožet JUNG SHIN stanjem uma i tijela. JUNG SHIN je jako poznat princip u svim korejskim tradicionalnim sistemima. On vodi učenike da dostignu osjećaj odanosti, samodiscipline, samo-motivacije, samopouzdanja i svrhovitosti i značenja. Sastavljajući zajedno ta sva učenja Jung Shin-a, vježbač može bez problema usmjeriti stečenu mudrost i koncentraciju u stav: "NIKAD NE ODUSTAJEM. " Jung Shin je toliko važan da čak i inferiorna tehnika može pobijediti ako je nošena sa superiornim stavom JUNG SHIN.

Proučavanje drevne i sadašnje mudrosti i sve ovo gore rečeno u kombinaciji sa teškim vježbanjem razvit će vaš JUNG SHIN do neslućenih razmjera uopće pojmljivih za druge ljude. No samo u takvoj kombinaciji, ako se zasebno pretjera u jednome ili drugome gubi se ravnoteža UM-a I YANG-a i nestaje harmonija koju smo htjeli dosegnuti a samim time nestaje i JUNG SHIN, zbog toga svi vježbači Kuk Sul Do-a vježbaju na način sveobuhvatnosti i ravnoteže.





3. PILL SUNG

Sigurna Pobjeda

Još jedan filozofski izraz vrlo moćnog značenja. Pill Sung znači – sigurna pobjeda kroz snagu, hrabrost i nepobjediv duh. Pill Sung stav uma, duha i tijela Kuk Sul Do vježbač upotrebljava u svakom pokretu i svakoj tehnici, svakoj misli i pomisli. To znači da kada se izvodi tehnika izvodi se sa Pill Sung stavom sigurne pobjede u svakom pokretu, misli i pogledu. Kad Kuk Sul Do vježbač na taj način izvodi svoje kretnje iz njega se projicira nesalomljiva volja i namjera – da nastalu situaciju koristeći se svojim naučenim znanjem savlada kroz sigurnu pobjedu. Znači kada izvodite tehniku ili kontranapad – morate imati namjeru da pobijedite, namjeru da savladate, namjeru o ultimativnoj pobjedi. Takva namjera se projicira van iz Kuk Sul Do vježbača u isto vrijeme dok izvodi tehniku ili tehnike. Ta projekcija namjere sigurne pobjede je uz fizički odgovor na napad također i psihički napada na volju i namjeru protivnika. Pil Sung će slomiti volju protivnika projekcijom namjere – ozbiljne smrtonosne namjere te, kroz primjenu tehnike Kuk Sul-a.

Pil Sung nas uči da ne oklijevamo u borbi, oklijevanje donosi smrt, ozlijede i greške. U stvarnoj situaciji Kuk Sul Do vježbač djeluje kroz Pil Sung, brzo, pravovremeno, koncentrirano, čvrsto i efikasno, te sigurno po sebe i druge. U treningu Pil Sung se primjenjuje nas način da se sve tehnike vježbaju ozbiljno i sa čvrstom namjerom svrhe svake pojedine tehnike. Znači ako je svrha bacanje, namjera vježbača je još i prije tehnike bacanje i cijelo vrijeme izvođenja tehnike je bacanje, pa makar se protivnik branio svim silama, ali ako se vježbač namjerio da ga baci, poduzimajući odgovarajuće akcije od kojih je svaka praćena Pil Sung stavom, protivnik će biti bačen i točka. Kuda ide naša namjera ide i akcija i naše djelovanje, neumoljivo kao tsunami koji ruši sve pred sobom što god protivnik pokušao u svrhu sprječavanja.

Pil Sung ne znači mišljenje - ja moram pobijediti-ja ću pobijediti, ne Pil Sung je spojen od Jung Shin – nepobjedivog duha-stečenog kroz trening, hrabrosti i snage koji su također stečeni kroz trening. Od snage tijela, uma i duha, hrabrosti u smislu mudrosti i neustrašivost zbog samopouzdanja i vjere u sebe i svoj trening. Za razvoj Pil Sunga – jako je važna moć koncentracije, a koja se postiže kroz sve dijelove Kuk Sul treninga. Koncentracija misli na Pil Sung dok istovremeno djelujemo tijelom i umom u akciji, borbi ili rješavanju problema.

U svakodnevnom životi Pil Sung nas može voditi ka sigurnoj pobjedi protiv svih teškoća. Namjerom i vjerom u sigurnu pobjedu, nesalomljivim duhom i voljom možete riješiti svaki problem.


4. UM - JANG (KOREJSKI) ILI

JIN – JANG (KINESKI)

Načelo Um-a i Janga-a je stari kineski koncept koji je preuzet u osnovu korejske filozofije, što je vidljivo i po korejskoj nacionalnoj zastavi. Što su UM i JANG ? Dvije sile, dva načela, dvije supstance? Da bi izbjegli prazna razmatranja recimo da su to dvije riječi i dva simbola koja označavaju mnoštvo suprotnosti koji postoje na zemlji i u svemiru. Oni se pojavljuju i kao dvije konkretne forme, dva konkretna oblika: UM – žensko, pasivno, egzistencijalno, tamno, prirodno, povezano sa zemljom, dok je JANG – muški, kreativan, svijetao, aktivan, povezan sa nebom. U isto vrijeme ta dva različita oblika sačinjavaju jedan jedinstveni oblik i formu.

Prvi put se ta dva simbola spominju još u 3. tisućljeću prije nove ere i to u astronomskim zapisima i kalendarima tadašnjih korejskih astronoma.

Iz njihovog međusobnog smjenjivanja nastaju sve moguće kombinacije u prirodi. Njihovo međudjelovanje se smatra osnovom svega što se u svijetu događa. Bitno je još i naglasiti da su UM i JANG nerazdvojni u svom međudjelovanju te da svaki od njih sadrži klicu onog drugog. Ne samo da su povezani, naizmjenično se smjenjuju već predstavljaju i krajeve i granice jedne nedjeljive cjeline. Drugim riječima oni su istovremeno i dva i jedan. S druge strane oni se mogu primijeniti na sve što postoji, oni se kao načelo nalaze i u našem ljudskom svijetu i u makrokozmosu i u mikrokozmosu i u svijetu naizgled neživih stvari.

U kineskom obliku UM i JANG su prikazani kao uokvireni jedan sa drugim u savršenoj ravnoteži, u središtu kruga. Um je crn a Jang je bijel , ali svaki sadrži po jedan manji krug suprotne boje. To nam govori da je UM beskonačno sadržan u JANGU te da je JANG isto tako sadržan u UM-u.

U korejskom obliku UM je označen plavom bojom, dok je JANG označen crvenom bojom i nema malih krugova suprotnih boja u svakome od njih. Princip da su sadržani jedan u drugom je isti, i na nekim starijim UM/ANG simbolima su vidljivi i suprotni simboli unutar velikog simbola, no po korejskom vjerovanju sadržani su na način da tamo gdje počinje jedan drugi završava i postaje dio ovog koji počinje. Što je vidljivo i na korejskoj zastavi.

Korejska zastava u sebi sadrži još i simbole tzv. TRIGRAME, iste kao i u kineskoj JI JING filozofiji.. Gornji lijevi simbol predstavlja NEBO (GUN) i njegova je suprotnost u donjem desnom uglu simbol ZEMLJE (GOHN), dok je u gornjem desnom uglu simbol VODE (GAHM) koji je uravnotežen sa simbolom VATRE (LE) u donjem lijevom uglu. Bijela pozadina označava zemlju = naciju.

Upotreba UM JANG filozofije u borilačkim vještinama

Prva stvar koju treba shvatiti u borilačkim vještinama a i uopće u shvaćanju UM/ JANG-a je da ih nikada ne smijemo promatrati kao odvojene niti ih razdvajati u dvoje. Sve stvari, pojave pa tako i tehnike borilačkih vještina i stanja uma imaju svoje nadopunjujuće dijelove. Jedino je problem u ljudskom umu i percepciji da želi razdvajati na suprotnosti. Jedinstvo UM-a i JANG-a je neophodno u životu. Ako osoba vozeći bicikl želi otići nekuda ne može tada gurati istovremeno u obje pedale odjednom (čisti JANG) ili uopće ne okretati (čisti UM). Na taj način neće stići nikuda. U cilju da se kreće naprijed mora se pritiskati jednu pedalu a popustiti drugu, stoga to kretanje naprijed zahtijeva jedinstvo pritisaka i popuštanja. Pritisak je tada rezultat popuštanja i obratno.

Isto tako ne možete izvesti udarac ako stisnete cijelo tijelo najjače što možete ili ga opustite . Morate određene mišiće stisnuti a druge opustiti da bi izveli pokret. Stoga kod izvođenja tehnika čvrstoća mora biti sadržana u mekoći i mekoća u čvrstoći pokreta. Zato fizički gledanu u borilačkim vještinama čovjek mora biti mekan ali ne previše (UM s nešto JANGA-a), biti čvrst ali ne previše (JANG s nešto UM-a), biti čvrst ali ne krut: Cilj u borilačkim vještinama je biti jak ali tu snagu treba čuvati sa mekoćom, jer ako nema mekoće u čvrstoći, on nije snažan nego krut, a kruto lako puca. S druge strane ako posjedujemo čvrstoću u mekanosti nitko se ne može probiti kroz našu obranu niti odoljeti našem napadu.


No borilačke vještine su specifične i po tome što u njima možemo naginjati u ekstreme i teći uz ekstremno UM ili ekstremno JANG situacije sa ciljem da ih kontroliramo. Cilj nam je postići tok uz ekstrem ali bez da za njega prianjamo. Kada pokreti u UM/JANG -u teku ekstremno događa se reakcija. Jer kada JANG ode u krajnost, vraća se u natrag u UM i obratno te su na taj način svaki izvor onog drugog. Npr. kada vježbamo do krajnjih granica izdržljivosti postajemo umorni i moramo se odmoriti (od JANGA ka UM-u), nakon odmora možemo opet naporno vježbati (UM natrag u JANG). To neprekidno mijenjanje je uvijek kontinuirano i beskonačno ali nikad nije potpuno.

Primjena ove filozofije u borbi je vidljiva po KUK SUL DO principu HARMONIJE, po kojem osoba mora biti u harmoniji sa, a ne protiv sile protivnika. Pretpostavimo da osoba A primjenjuje silu na osobu B, B se ne smije opirati ali niti popustiti u potpunosti. B mora nadopuniti silu od A sa manjom silom i voditi ga u smjeru svog vlastitog pokreta. Pratiti pokrete protivnika bez opiranja i kada je tim praćenjem protivnik otišao u ekstrem npr. UM (izvan ravnoteže zbog promašaja) B ga može pogoditi, baciti... isto prelaskom u ekstrem JANG, udarcem, polugom i lomom i sl.

Prelaženje iz UM u JANG i obratno u ravnoteži i jedinstvu kretanja tijela i misli i duha je ostvarena harmonija borca koji tada naizgled bez ikakvih napora pobjeđuje protivnike. Jednom UM jednom JANG to je harmonija





5. KUK SUL DO WON KI - Kuk Sul Do zastava

Značenje znaka Svjetske Kuk Sul Do Unije (WKSDU-World Kuk Sul Do Union) u sebi obuhvaća znanje, moć i dobrotu cijelog univerzuma. U sredini se nalazi simbol Um/Yang koji označava meko – čvrstu metodu tehnika od kojih je KSD-o sastavljen. Kuk Sul Do u sebi objedinjuje i pravocrtne i kružne pokrete koji kad se uspješno kombiniraju zajedno teku u harmoniji jedne vrste tehnika sa drugom. Um I Yang također označavaju sve stvari, pojave i bića u životu u kojima postoji i pozitivno i negativno, noć i dan, žena i muškarac, te njihovo jedinstvo u savršenoj harmoniji.

Zlatno žuti obrub sa pet uglova označava pet prirodnih elemenata iz našeg svakodnevnog života: Vatru, Vodu, Metal, Drvo i Zemlju.
U Kuk Sul Do-u, jedno ne može postojati bez drugoga, a to dvoje mora naučiti postojati u harmoniji. Ne možete samo naučiti kako da uništavate borilačkim tehnikama nego u isto vrijeme kako i da liječite. Da bi udarali efikasno morate naučiti blokirati. Taj način učenja pomaže vježbačima da prvo postanu majstori samih sebe, i onda će sve stvari doći na svoje mjesto uz uporan trening i kroz određeno vrijeme. Bijeli unutarnji krug predstavlja Zemlju. Bez Zemlje nitko ne bi postojao. Uvijek moramo upamtiti da: «Činimo drugima ono što želimo da drugi čine nama» te se tako moramo ponašati prema zemlji u svim smislovima, prema zemlji kao planeti, prema zemlji kao tlu na kojem živimo, prema zemlji kao državi u kojoj živimo. To znači da ako želite da vas se poštuje i postupa sa dostojanstvom, vi morate prvi poštivati druge i postupati sa njima sa dostojanstvom. Također i sa našom planetom, morate postupati sa poštovanjem, ne činiti ništa što bi naudilo zemlji. Svi mi moramo dati svoj doprinos u očuvanju našeg planeta, kako bi svi mi i oni koji dolaze imali lijep, čist i siguran svijet za život i uživanje.

Vanjski plavi krug predstavlja Univerzum i Svemir. Unutar našeg svemira-univerzuma (vanjski krug) mnogo je toga što trebamo naučiti. Nikada nećemo moći saznati sve što se može naučiti o univerzumu i svijetu, ali možemo postati bliži tom univerzalnom znanju tako da svakodnevno naučimo nešto novo i to odmah primjenjujemo u svom životu. Svaki dan se zapitajte: «Što sam danas naučila/o i kako ću to primijeniti u svom životu.» Uz to taj krug predstavlja i beskonačno univerzalno znanje koje se nalazi u univerzumu i nikada ne presušuje. Uvijek ćete imati priliku da još više i dalje proširite svoje vidike i znanje. Morate samo zapamtiti: «Nemojte čekati da znanje dođe tražiti vas, umjesto toga idite k znanju i tržite i istražujte beskrajno more znanja.

6. MU YE

Borilačka Umjetnost

Zašto vježbati borilačke umjetnosti? Trening je sav akcija. Borilačke umjetnosti imaju čistu formu, čisti oblik. Da bi imali čistu formu morate se pokretati čisto i jasno iz trenutka u trenutak, to je akcija, to je najviše svjetlo. Slijedite to svijetlo. Zbog toga trebate vježbati svaki dan po bar jedan sat, da izazovete ispravnu akciju da se pojavi. Vi ju izvodite, ona se pojavljuje i onda ju morate uvježbavati. To čini vaše misli jasnima, vaš um čistima, to čini sve čistim. Ako vježbate svaki dan i slijedite ispravnu formu tada počinjete "ne misliti". Naravno da mislite.

Vi činite svoj um i svoje misli čistima i jasnim automatski slijedeći oblike (tehnike) borilačke umjetnosti. To je isto kao kad imate prljavo posuđe. Stavite ga u sapunicu, operete i ono je čisto. Najviša svjetlost univerzuma je akcija. Vi morate činiti ispravne akcije svaki dan. Što je ispravna akcija? Jedi ispravno, radi pošteno, budi pristojan svojim roditeljima, pomogni prijateljima, pomozi svojim sestrama i braći, pomozi svojoj vlastitoj zemlji i nikad ne prestani sa tim djelima-to je najviša akcija. Ako svaki tren radiš na taj način to je najveće svjetlo univerzuma. To je ispravna akcija. Imate oči, imate nos, imate usta, imate uši, imate ruke, noge i stopala. Krećite se ispravno i kraljevstvo univerzuma je vaše.

Son svećenik Chang Shik Kim


MU YE – Borilačka Umjetnost 2

Izrazi: "borilačka vještina/e, borilački sport i borilačka umjetnost" su zasigurno izrazi koje velika većina ljudi laika i iz svijeta borilačkih vještina i sportova miješa i ne razumije. Gdje je problem i u čemu je razlika. U našoj državi uvriježen je izraz borilačke vještine ili borilačka vještina. Taj izraz pokriva u nas sva značenja od sporta preko vještine do umjetnosti. Na engleskom jeziku borilačke vještine se označuju kao Martial Arts, što znači Borilačke Umjetnosti, a ne vještine ili sportovi.

Izraz borilački sport je ispravan i uvriježen za stilove borbe u kojima se sudionici natječu u nekom obliku. To znači da su boks, Kick Boks, većina karate stilova, Nanbudo, Tae Kwon Do, Hrvanje, Judo itd... borilački sportovi u kojima se njeguje natjecanje u borbama , formama, tehnikama sa oružjem, demonstracijama. Gdje god postoji oblik natjecanja ta vještina se pretvara u borilački sport. Većina klubova u Hrvatskoj i jesu sportski klubovi.


Borilačka vještina je opći termin koji obuhvaća i borilačke sportove i borilačke umjetnosti. A što je to borilačka umjetnost. To su svi tradicionalni stilovi i sistemi borbe koji u svom postojanju i vježbanju njeguju umjetnost pokreta, umjetnost fizičkog izraza, umjetnost svakodnevnog življenja na način te borilačke umjetnosti.

U borilačkoj umjetnosti nema natjecanja, u borilačkoj umjetnosti nema cilja pobjeđivanja i uništenja drugog ljudskog bića, nema nepotrebne agresivnosti, nepoštivanja drugih osoba. U borilačkoj umjetnosti se vježbači trude isključivo pobijediti sebe, a upoznati druge i upoznati svoju okolinu. U borilačkoj umjetnosti se borimo protiv svojih unutarnjih "demona" kao što su: ljutnja , strah, lijenost, nemar, nepoštivanje, zloba, zavist, ljubomora, zlo, itd...


Borilačka umjetnost je kompletna, u borilačkoj umjetnosti uče se svi aspekti borbe, sve vrste oružja, uči se živjeti sa prirodom i drugim ljudima, uči se upoznati sebe, savladati sebe i biti u harmoniji sa cijelim svemirom. To se postiže kroz rigorozni fizički , intelektualni i duhovni trening u svim uvjetima, kroz meditaciju i vježbe disanja, kroz metode liječenja pritiscima, masažom, ljekovitim biljem i hranom, a sve to je ukomponirano u sustavni trening.


Borilačka umjetnost je potpuna i u svojoj filozofiji, moralnim i humanističkim pogledima i stavovima. Kao što smo i u prošlom uvodniku naglasili cilj borilačke umjetnosti nije poraziti druge ljude (mada se to može dogoditi), cilj je vježbati borilačku umjetnost zbog nje same.


Razlika između borilačke umjetnosti i ostalih vještina i sportova je još i u tome što svaki pokret u borilačkoj umjetnosti ima svoje značenje na tri razine: fizičko, intelektualno i duhovno-filozofsko. Postići shvaćanje tih značenja i njihovu harmoniju znači postati majstorom te borilačke umjetnosti.


Često su treninzi u borilačkoj umjetnosti puno teži, jači, fanatičniji i bolniji nego u borilačkim sportovima. To sve ne znači da je borilačka umjetnost bolja od drugih, ne, to je samo drugačiji način, potpuni način. Svaki borilački sport ponekad može postati borilačka umjetnost, a to se događa kada vježbač kroz nevjerojatno jake treninge postigne uvid u svoje istinsko biće te postane svjestan te umjetnosti u sebi. No, to se događa samo rijetkim pojedincima.


Kuk Sul Do je borilačka umjetnost i svi vježbači koji uspiju ustrajati na putu Kuk Sul Do-a su borilački umjetnici.Nastojite postati borilački umjetnik. To se postiže prihvaćanjem učenja Kuk Sul Do-a te provođenjem i širenjem tog nauka u svom vlastitom životu, ne samo na treningu nego i dok hodate gradom, dok vodite suživot sa drugim ljudskim bićima, dok vozite automobil, dok jedete i dok spavate.


Da bi se bavili borilačkom umjetnošću potrebno je svakodnevno njegovati slijedeći stav:

"Moj život je borilačka umjetnost, borilačka umjetnost je moj život. Sve moje misli su borilačka umjetnost, sva moja djela su borilačka umjetnost, svaki moj pokret je borilačka umjetnost, borilačka umjetnost je u meni i ja sam u njoj. Borilačka umjetnost, to sam ja."

Svaki jednostavniji odgovor je pogrešan i ne daje potpunu sliku. Želim vam svima da postanete najveći borilački umjetnici na svijetu jer ćete na taj način svijet učiniti ljepšim i sigurnijim mjestom za život.


7. MU SUL YE

Borilački Umjetnik

Što i tko je borilački umjetnik? To je vrlo zanimljivo pitanje koje zahtijeva poveći i dulji odgovor. Vrlo bitno pitanje za svakoga od nas je: Dali ja znam što želim u životu i od života? Dali ja želim biti borilački umjetnik? Ta pitanja su bitna zbog toga jer ukoliko su odgovori poznati i ukoliko želimo postati borilački umjetnici i ukoliko doista znamo što želimo u životu, onda je put pred nama potpuno jasan. To je težak put fanatičnog vježbanja našeg tijela, uma i duha sve do postizanja ujedinjenja i harmonije te sveopćeg razumijevanja stvari i pojava. Biti borilački umjetnik znači slijediti taj put svake sekunde u svakom danu u godini.

Ukratko; borilački umjetnik je osoba koja uvijek donosi svjetlo u svijet tame. On mora i u najmanjoj sitnici u životu izražavati i odražavati borilačku umjetnost u svim njenim aspektima. Ako tako nije, nema ni borilačkog umjetnika ni borilačke umjetnosti.

U našim sadašnjim životima to je također težak put, jer tu nema kompromisa. Nema popuštanja u svojim nastojanjima, vježbanju i usavršavanju, moramo se uvijek kretati ka savršenstvu bez kraja, te svakodnevno nastojati potruditi se još malo više nego prethodni dan. Ne samo u treningu, nego i u svim ostalim aktivnostima kao što je učenje, pripremanje ispita, spremanje kuće, brisanje prašine, vožnja automobila, međusobni odnosi sa svojim bližnjima i ostalim ljudima iz okoline...i sve što god činimo tijekom života.

U svim tim postupanjima moramo biti svaki dan sve smireniji, opušteniji, zabavniji, raditi ih iz zadovoljstva i sa pažnjom, pažnjom prema drugim ljudima. Borilački umjetnik uz sve to mora stalno težiti da se što više obrazuje i širi svoje znanje, da što više nauči o ljudskom tijelu, umu, duhu, načinima liječenja, da upoznaje razne kulture iz svijeta, da uči strane jezike, da upoznaje svoju vlastitu kulturu i kulturu i običaje zemlje u kojoj živi. Te ono osnovno, bitno je da sva ta svoja znanja primjenjuje u praksi, u svom životu. Sve to uz superiorne borilačke vještine čini od nas borilačke umjetnike. Ali to nije lako, pogledajte samo oko sebe, koliko ljudi u Hrvatskoj zna bolje običaje iz Njemačke od onih svojih domaćih. Koliko se ljudi u našim gradovima pravi velikim građanima pa se razumiju u razna kulturna događanja u svijetu i okolnim zemljama a ne znaju dobro ni kako nastaje svježi sir koji ponekad kupe od bake s placa.

Velika većina ljudi se oduševljava sa svjetskim trendovima, magazinima itd... ali u isto vrijeme zanemaruju svoju vlastitu kulturu i običaje zemlje u kojoj žive. Dali ste znali da i Hrvatska ima ratnika iz davnina i sadašnjosti koji su po svojim djelima ponekad bili tako veliki da ih ne može zasjeniti niti jedan korejski, kineski ili japanski ratnik, niti ratnici iz bilo koje druge zemlje. Svi ratnici, iz svih zemalja ako su istinski ratnici su srodne duše, slični ljudi različitih tehnika ali istog nepobjedivog duha. Taj nepobjedivi duh je ono što čini borilačkog umjetnika.

Bitno je poštivati i njegovati vlastitu kulturu zbog toga što na taj način nećemo izgubiti svoj identitet. Ne smijemo na uštrb vještina koje vježbamo, trendova koje "furamo" zanemariti niti jedan aspekt vlastite kulture. Takvi napori čine borilačkog umjetnika.

Borilački umjetnik mora uvijek pomoći ostalim ljudima da se osjećaju sigurno, glavni cilj borilačkog umjetnika je pomaganje drugim ljudima na način na koji on to može, to ne znači da ćete ići okolo i mlatiti ljude jer vas je netko tako zamolio. To znači da će borilački umjetnik volontirati za crveni križ i slične humanitarne udruge gdje će pomoći točno onima kojima je pomoć potrebna, djeci, nemoćnim starijim osobama, bolesnima, gladnima itd...Tko god vježba borilačke vještine iz nekih egoističkih poriva neće postati borilački umjetnik sve dok se ne promjeni.

Potreba za vježbanjem borilačkih vještina da bi se naučili obraniti od raznih napada nije egoistična nego mudra odluka, koja će s vremenom prerasti u dešavanje borilačkog umjetnika. BU je svestrana osoba sa izuzetnim sposobnostima i u stalnoj borbi protiv svojih nedostataka. Borilački umjetnik teži miru i blagostanju za sve ljude.

Teško je biti borilački umjetnik. To je čovjek koji je sloboda, istina, poštenje, suosjećanje iznad svih granica ovosvjetovnoga, mudrac, svećenik, svetac, heroj i spontanost.





8. KUK SUL DO MU SA

Kuk Sul Do Ratnik

Često ćete u svom treningu naići na riječ ratnik ili borac i to će vas vrlo vjerojatno začuditi a možda i smetati, ali u Kuk Sul Do-u je uobičajeno za ljude koji posvete svoji život proučavanju borilačkih vještina zvati ih ratnicima. Zašto?


Zbog toga jer vježbajući Kuk Sul Do mi se borimo protiv svojih najvećih neprijatelja i demona, a to su naši unutarnji strahovi, naša lijenost, naš nemar, naš nedostatak poštovanja prema živim bićima i drugim ljudima, naš egoizam, naše dragocjeno najpametnije mišljenje o svemu, naša samodopadnost, naša prevrtljivost i nepoštenje, naš slabi karakter, naša slaba volja, naša lažna humanost usmjerena u svoju vlastitu korist i tako do u nedogled. To su sve brojni neprijatelji protiv kojih se borimo i zahvaljujući tome što vježbamo Kuk Sul Do, pobjeđujemo te strahove i nazovimo ih tako, naše osobne demone. Što više vježbamo postajemo sposobniji ratnici koji pobjeđuju svaki dan u borbi protiv tih nevidljivih sila. Nekad i izgubimo koju bitku ali nikad se ne povlačimo iz te borbe nego ju iznova nastavljamo.

Ma tko mi bili u našim privatnim životima, vježbajući Kuk Sul Do, postajemo vrlo posebni, specijalni ljudi i što se više dajemo našoj borilačkoj vještini to nam se višestruko vraća u životu. Kuk Sul Do i bilo koja druga borilačka vještina vježbana na ispravan način (sveobuhvatno, nadljudski naporno) su čudo. Vježbajući tako mi u životu postižemo čuda koja većina ljudi ne može postići niti za 3 životna vijeka. To je dar Kuk Sul Do-a onima koji ga vježbaju. Da bi to shvatili i stekli, put je samo jedan = više treninga.

Zato ste svi vi vrlo posebni ratnici koji se bore na putu postajanja istinskog ljudskog bića. No i takvi ljudi griješe. Vrlina ljudi koji su očeličili svoju volju kroz naporne treninge je u tome da svoje greške priznaju i ispravljaju, te uče na njima tako da ih nikad ne ponove.


Kao ratnici moramo shvatiti da se u vježbanju nalaze rješenja svih naših problema, u vježbanju kako fizičkom tako i umnom. Što više to činimo više dobivamo za uzvrat.

Jedna velika vrlina ratnika je da oni ne teže za pobjedom nad drugim ljudskim bićima. Slavljenje pobjede i podjela na pobjedu i poraz izaziva i podjele u našem umu i okolini. Te podjele zamagljuju stvarnost. Pobjeda nije ništa loše ali niti poraz nije ništa loše. To su dva dijela našeg života, i svi mi ćemo iskusiti puno i pobjeda i poraza, ali na ratnika niti jedno nema veliki utjecaj jer treba znati da su to pojave koje smo sami izazvali zbog raznih izazova koje smo prihvatili.

Treningom se vježbači postepeno oslobađaju od svojih strahova. Ako vježbate na ispravan način onda vam to vježbanje poklanja oslobođenje od svih strahova koje ste ikada imali, te u vas usađuje razumnu hrabrost da se u životu suočite sa svim izazovima i problemima modernog života. Za ratnika vježbanje borilačke vještine je najmanje stvar borenja protiv drugih ljudi. To može raditi svaki vikend po gradu, po raznim bircevima. Za ratnika vježbanje borilačke vještine znači postizanje svega dobroga što se iz nas kao ljudskih bića može izvući te naravno borba protiv svojih slabosti, strahova i egoizma.


Pomislite samo koliko ste puta okrivili nekog druga za svoje probleme, a u stvarnosti sami ste krivi za ono što vam se dešava. Tu stvarnost teško je shvatiti i to je moguće jedino kroz rigorozni trening.

Postoje tri nivoa vježbanja koje ratnik mora proći da bi dostigao najviši nivo vještine. Prvi nivo je čisto fizičko vježbanje, i to je nivo na kojem ostaje 90% ljudi koji se bave borilačkim vještinama. Drugi nivo je intelektualni nivo (umni) kojeg dosegne 17% ljudi. Treći nivo je duhovni nivo, kojeg dostigne u najboljem slučaju 3% ljudi. Ovi postotci se odnose na ukupni broj ljudi vježbača borilačkih vještina iz cijelog svijeta. Zbog toga mnoge stare i vrhunske vještine nestaju i izumiru jer nema ratnika koji će ih naslijediti na duhovnom nivou. Taj najviši nivo podrazumijeva sveopće razumijevanje borenja, ljudi, prirode i cijelog svemira. Put do toga je najteži put koji netko može odabrati, i nikad se ne završava jer što se više penjemo otkriva nam se veće prostranstvo koje treba istražiti.

Naravno, može živjeti i bez toga vježbajući iz osobnih razloga, i to nitko ne osuđuje i u takvom vježbanju borilačka vještina vraća svaku uloženu kap znoja višestrukim koristima za vježbača (zdravlje, koncentraciju, snagu, brzinu, izdržljivost, pristojnost, hrabrost itd...), ali tada niste na putu vrhunskog postignuća – a to je prosvjetljenje na svim razinama postojanja.


9. DOBOK

Kuk Sul Do odijelo za vježbu

Na početku vježbanja Kuk Sul-a vježbač se odijeva u DOBOK i uči etiku od svog učitelja. Dobok je posebna odjeća za trening uma i tijela u kojoj je oživljen duh Koreje, duh mnogo stotina majstora prije nas, te tisućama godina stare tradicije. Ta se odjeća još i naziva HANDOBOK – ovaj han znači Koreja a dobok ima kompleksno značenje koje se ne može prevesti jednom riječju.

Dobok se sastoji od hlača, gornjeg dijela i pojasa, ti se dijelovi zajedno nazivaju HANBUL. U Kuk Sul-u se koristi dobok crne boje jer crna boja je po starim korejskim vjerovanjima simbol mudrosti. Noseći crni dobok vježbači žele postati dio te mudrosti.

Nadalje u doboku je moguće pronaći tri osnovna lika:: KRUG, PRAVOKUTNIK I TROKUT. Linija oko struka i vrata ima kružni oblik, nogavice i trup i rukavi imaju pravokutni oblik, a područje oko kukova ima oblik trokuta. Kružni oblici na doboku nazivaju se WON i simboliziraju nebo, pravokutni oblici – BANG simboliziraju zemlju, a trokutasti oblici – KAK – čovjeka. To znači da se čovjek u svom postojanju nalazi između neba i zemlje. Ta tri simbola su osnova svemira – SAMILSHINGO kada se uspiju u potpunosti složiti onda se oni zajednički transformiraju u jedinstvo zvano HAN – vrhunsku harmoniju. Tako i vježbač Kuk Sul-a kroz razumijevanje ovih osnovnih principa i njihove nadgradnje te kroz dugotrajno vježbanje postiže to jedinstvo samog sebe sa svojom okolinom, sa samim sobom, sa drugim ljudima, sa nebom i zemljom.

Prema UM/YANG teoriji, čovjek je mali svemir, hlače koje su UM- kao zemlja, a gornji dio koji je YANG – kao nebo, a pojas je sam čovjek, koji je sastavljen od prethodna dva ali može biti ili ujedinjen sa UM/YANG kretanjem ili razjedinjen i na putu da postigne to jedinstvo – HAN.


Slika gore: UM/YANG simbol;

Znači dobok nije samo odjeća za svakodnevno nošenje, nego je to posvećena naprava, za putovanja čovjeka skrivenim duhovnim i filozofskim putovima zemlje, neba i čovjeka.

Kod nekih ljudi uvriježeno je mišljenje da je crna boja doboka u Kuk Sul-u korištena zbog lakšeg sakrivanja u mraku. To je samo djelomično točno, praktični razlozi crne boje u borilačkim vještinama su mnogobrojni, od kamuflaže tami do boljeg skrivanja vlastitih krvavih rana i ozljeda kao znakova slabosti.

Elitne jedinice korejskih kraljeva i posebni svećenici ratnici nosili su osim crne boje i razne ostale boje odjeće koje su zahtijevale različite situacije i posebni zadatci, a crni dobok im je bio osnovno odijelo za vježbanje i duhovno usavršavanje pa je stoga najčešće i nošen. Dobok se svojim izgledom razlikuje od regularne tradicionalne korejske odjeće pa je stoga i po toj razlici vidljiva njegova posebnost.


Kao što se vidi na gornjoj slici dobok za određene prilike može biti i posebno obojan u maskirne boje za izvođenje specijalnih zadataka u vojnim jedinicama. U Kuk Sul-u se ne ograničavamo jednostrano samo na upotrebu jedne boje odjeće nego prema raznim situacijama u kojima se možemo naći odabiremo najprikladniju odjeću i obuću, to je pravi Kuk Sul– vještina prilagodbe na svim nivoima.

Sve ovo znači da kada se na treningu odjenete u dobok vi ste sa skidanjem svoje svakodnevne odjeće i obuće sa sebe skinuli i svoje svakodnevne probleme, dileme i strahove, a ne sebe ste odjenuli savršeno jednostavnu odjeću na kojoj ništa nije suvišno i koja vas pomaže i vodi u sfere fizičkog i duhovnog usavršavanja.

Dobok se slaže na poseban način i duhovni nivo njegovog vlasnika se ogleda u načinu na koji se dobok slaže, održava čistim i ima odgovarajuće poštovanje i etiku prema njemu.





DI – POJAS
Koreanci u svakodnevnom životu za pojas kažu HORRITI ili YODAE, što znači pojas za struk. U podjeli ljudskog tijela na glavu struk i noge, struk je u centru od to troje. Vezanje pojasa između ostaloga znači snagu volje za samoorganizacijom sebe i svoje pojave. U Kuk Sul-u pojas je neophodni dio koji se odijeva zajedno uz hlače i gornji dio doboka i naziva se DI.

Di se veže na poseban način koji također ima svoje značenje. Omatajući pojas izvana oko struka, u sebe prikupljamo vanjsku energiju koja se nalazi u okolini, daljim omatanjem prema sredini tijela vodimo energiju iz svog vlastitog tijela prema energetskom centru u trbuhu i zatim se te sve energije skupljaju u donjem trbuhu u en. Centru zvanom DANJON, što je simbolizirano vezanjem pojasa u čvor, gdje taj čvor još znači i jedinstvo osobe.

Kada je to jedinstvo postignuto onda se sakupljena KI energija iz tog DANJON centra može koristiti u izvođenju tehnika Kuk Sul-a. Kao što je već ranije navedeno tada kada je sve na nama, gornji dio simbolizira nebo, donji zemlju a pojas čovjeka, a taj je čovjek po korejskom vjerovanju mikro-univerzum.

DI - pojasevi u Kuk Sul-u ima sedam osnovnih boja: bijelu, žutu, narančastu plavu, crvenu, smeđu i crnu.

Osnovne boje su žuta, narančasta, plava, crvena i smeđa. Bijela i crna su preuzete iz UM/YANG filozofije, značeći sunce i mjesec, dan i noć, početak i kraj. U Kuk Sul-u pojasevi počinju sa 9. Kub-om a završavaju sa 9. DAN-om. Devet je broj koji proizlazi iz djelovanja pet elemenata: vatra, voda, metal, zemlja i zrak te iz djelovanja UM-a i YANG-a (upotpunjavanjem suprotnim djelovanjem). Kub sistem se smanjuje od 9 prema 1.DAN sistem raste od 1 prema 9. Ovakav sistem izvire iz starog korejskog vjerovanja da svi oblici dolaze sa neba na zemlju, žive na zemlji i onda se vraćaju odakle su i došli.


Početnik počinje od bijelog pojasa (HIN DI). Bijela boja u ovom slučaju ima dvojako značenje; prvo ta boja označava nivo prvog dana (KI CHO), zatim temeljni nivo (KI BON). Ki Cho nivo označava neformiranog čovjeka, golo ljudsko biće otvoreno za učenja koja mu predstoje. Ki Bon označava postizanje najvažnijih osnovnih temelja vještine i njezinih zakonitosti i pravila. Ujedinjujući ta dva nivoa bijela boja znači rođenje početka (vrhovni izvor). Ona je centralna boja i osnova je svih drugih boja. Kao vrhovni izvor znanja vještine bijele boje su vrlo bitne, kako se izvor dalje širi u veliki i jaki tok tako se i znanje širi u veliki i jaki tok koji je simboliziran drugim bojama.


Slijedeća boja je žuta, žuti pojas (NO RANG DI) koji označavaju osnovni nivo (CHO KUB). Žuta boja i sa njom osnovni nivo simbolizira rođenje, gdje se ponovo pronalazimo i postajemo svjesni. Nakon savladavanja i spoznavanja svih zahtjeva koje pred studenta donosi ovaj nivo smatra se da je student ponovo rođen kao pravi praktičar Kuk Sul Do-a, kao druga osoba modelirana u skladu sa Kuk Sul Do vještinom.


Slijedeća boja je narančasta i narančasti pojas, CHUWANGSAEGE DI. Oni označuju napredni osnovni nivo (MOROYO CHO KUB). Narančasta boja simbolizira početak sarijevanja i sazrijevanje u novom znanju te čovjeka na putu sazrijevanja koje ga vodi zemljom prema nebu, svjetlošću sunca prema beskranosti neba i tako i novih znanja.

Slijedeća boje je plava i plavi pojas (CHUHNG DI), označavajući srednji nivo (JUNG KUB). Plava boja simbolizira ponovo rođenje koje je stvorilo čovjeka koji je sposobniji i bolji nego prije kako fizički tako i duhovno. Čovjeka kojem su se otvorili vidici prema tajnama plavog neba, čovjeka koji kad pogleda u nebo ili plavu noć zna da je još daleki put znanja pred njim.


Slijedeća boja je crvena i crveni pojas (HONG DI), označavajući visoki nivo (GO KUB). Crvena boja simbolizira strast za postizanjem zrelosti i kompletnosti. Strast za znanjem, vježbanjem, zrelošću, strast za tajnama Kuk Sul Do-a, te za svojim što većim samousavršavanjem i samospoznajom. Ta strast se očituje u očiglednom napretku i velikom trudu i neumornom zalaganju, ali kontroliranom strašću.


Slijedeća boja je smeđa boja, smeđi pojas (JA DI), označavajući napredni nivo (DE KUB). Smeđa boja simbolizira zrelost koja je uspješno dostignuta kontroliranom ali i nezaustavljivom strašću. Postignuta zrelost se očituje u usavršenim tehnikama, snazi, brzini, izdržljivosti, mudrosti, poznavanju Kuk Sul Do etike, filozofije i svih osnovnih dijelova vještine. Zrelost ujedinjena sa strašću se očituje u ovom nivou. To ujedinjenje je potrebno da bi se dostigao slijedeći nivo.


Sljedeća boja je crna i crni pojas (KOMUN-DI) označavajući------- nivo (CHO DAN). Ako se dovoljno uporno usavršava stečena zrelost dolazi do transformacije koja se očituje u crnoj boji koja znači kompletnost i postizanje potpunosti u samospoznaji. Kompletnost u svakom pogledu od fizičkog vježbanja do duhovnog usavršavanja. Postizanje kompletnosti i samospoznaje je do ovog nivoa realizirana ali samo u osnovnom obliku, daljnji rad na samospoznaji i sveobuhvatnosti vještine tek sada počinje.


Sistem pojaseva u Kuk Sul Do-u ima značenje ne samo u filozofskom smislu nego kao i način života. Nikad ne možemo prenaglasiti koliko je važno kultivirati i održavati i provoditi ispravnu etiku da bi se postigao vrhovni cilj vježbanja Kuk Sul Do-a.


11. PET ELEMENATA

Kao što sam već naveo u objašnjenju značenja Kuk Sul Do zastave, zlatno žuti obrub sa pet uglova označava pet prirodnih elemenata iz našeg svakodnevnog života: Vatru, Vodu, Metal, Drvo i Zemlju. Tih pet elemenata djeluju u međusobnoj harmoniji i u ciklusu stvaranja i razaranja, tvore i poništavaju jedni druge i istovremeno ne mogu jedni bez drugih. Za razumijevanje harmonije uma, duha i tijela – bitno je i razumijevanje njihovog međusobnog djelovanja, te njihovog djelovanja na čovjeka.

Ciklus stvaranja:

Vatra (srce,tanko crijevo) --- stvara Zemlju (slezena, želudac) --- zemlja stvara Metal (pluća, debelo crijevo) --- metal stvara Vodu (bubrezi, mokraćni mjehur) voda stvara Drvo (jetra, žuč) --- drvo stvara Vatru.


Filozofsko značenja pet elemenata

Zemlja –Objedinjenje – spajanje - je element koji objedinjuje sve ove gore navedene elemente. Ona je manifestacija nevidljive energije – koja kroz postanak zemlje postaje vidljiva. Rast, plodnost i razvoj su karakteristike zemlje koje se manifestiraju i u ljudskom postojanju i u našem vježbanju. Strpljenje, fokusiranje na promišljenost i korisne umne radnje. Zemlja je sposobnost biti potpuno tu i sada u trenutku. Stabilnost, dom, uživanje u životnim dobrima spada u zemlju.

Metal (Zlato) –Otpuštanje - jedan od najplemenitijih metala koji kada ne hrđa, ne stari, ne propada, ne može se mijenjati iz jednog materijala u drugi – naravno sve to vrijedi za zlato iz prirode i u prirodi. Tako je zlato najviši oblik čistoće, nepokvarenosti i nepromjenjivosti najvažnijih vrijednosti – (mudrosti, istine, ljubavi, mira). Metal odgovara jeseni. Metal simbolizira uživanje u plodovima rada i za nove radne planove, vrijeme za otpuštanje prošlosti kao što lišće pada sa drveća. Zastati sa radnjama kako bih se procijenilo i posložilo, točno definirati ciljeve i sposobnost da se otpuste pre-emocionalna vezanja za ljude i događaje. Inspiracija, samospoznaja sebe i drugih, poboljšanje –usavršavanje osobnog karaktera –sve je to Zlato –metal.

Voda – Poravnanje - sposobnost promjene je karakteristika vode a da ne mijenja svoju bit. Što znači da može postati odjednom snažna i rušilačka, isto tako može postati mirna i pitoma, te može biti čvrsta –led i naravno mekana. Voda nas uči prilagodbi na razne situacije, tečnosti i protoku i misli i tehnika i energije. Voda je ta koja stvara život, olakšava život ali ga može i uništiti. Voda je simbolizirana zimom vrijeme za unutarnje promatranje, tišinu i mir uma i duha, tijek energije i misli. Održavanje ravnoteže i integriteta, sakupljanje i skladištenje energije, sposobnost ostajanja mirnim u situacijama kaosa. Voda je točka stabilnosti u toku života.

Drvo – Vjerovanje. Karakteristike drveta su snaga i savitljivost, te život. Jakost, ljepota, savitljivost stalni obnavljajući ciklusi, simboli su koji se prenose u naš trening – kontinuitet treninga, stalno vraćanje na pojedine elemente, fleksibilnost tehnika. Drvo je simbolizirano proljećem i radošću, igrom, strašću i romantikom, energijom i stvaranjem. Drvo pokreće socijalne aktivnosti i vatru. Usmjeravanje pažnje, dati najbolje od sebe, prevladati svoja ograničenja, i sve to u unutrašnjem i vanjskom smislu i postojanju, kreativnost – to je drvo.

Vatra – Otvaranje. Karakteristika vatre ja strašna energija – direktna doslovna energija – gledajući sa ljudskog stanovišta. Koncentracija, namjera, agresija to su sve karakteristike vatre. Vatra može biti velika energija uništenja ali i stvaranja. Kroz procese izgaranja tvari rađaju se neke druge tvari. Vatra nas ući direktnosti, koncentraciji, usmjeravanju namjere i agresivnosti. Vatra je simbolizirana kasnim ljetom i unutrašnjom energijom. Neupitno davanje, odgovorna događaje sa spontanom prilagodljivošću i otpornošću. Živost u očima, sposobnost suosjećanja, podjele iskustva i radosti, radosno dijeljenje sa drugima – to je vatra.

Svaki od elementa hrani i potiče nastanak slijedećega te se tako održava ciklus stvaranja koji teče u beskrajnom krugu. Tako i mi u našem životu i vježbaju trebamo razviti beskonačni ciklus stvaranja i ravnoteže.





12. KUK SUL DO FILOZOFIJA KROZ PRIČE


1. Nesvjesni pokret

Što je to? Kakvo je njegovo značenje u borilačkoj vještini? Dali je to važno? Zašto nesvjesni...? Iz tog naslova mogu proizaći mnoga pitanja.

Slijedeća priča će odgovoriti na većinu takvih pitanja. Tada još mladi majstor Won Hyo je radio u svom budističkom samostanu, izbacivao je izrezana drva iz velikih kola, te ih kasnije slagao u niz. Iako je već tada bio majstor vještine borbe, osjećao je da mu nešto nedostaje u njegovom vježbanju. Bacajući te trupce neko vrijeme (oko dva sata bez odmora) primjetio je da su mu pokreti postali automatski, brži, prostorno i vremenski neovisni i nekako usavršeni. Primjetio je i lakoću i efikasnost s kojom je bacao teške trupce. Tada je shvatio svoga učitelja koji je znao satima izvoditi samo po jednu tehniku, formu ili udarac. Shvatio je da ako želi postići odsustvo uma i svijesti iz tehnika koje izvodi, kako bi te tehnike postale "savršene" da mora tu svijest izbijati sa tehnikama koje će ponavljati po više tisuća puta, ili po nekoliko sati. Na taj način je počeo vježbati te je svoju tehniku doveo do savršenstva nedostižnog za veliki broj borilačkih majstora. Majstor Won Hyo je mogao upotrijebiti svoju vještinu u pravom trenutku bez negativnog utjecanja razmišljanja o tome, što sada?, znači potpuno spontano i savršeno, "nesvjesno." To je način postizanja savršenog stanja uma, duha i tijela i postizanja onoga što u borilačkim vještinama nazivaju stanje praznine. Nivo njegove vještine nije se mogao odrediti, Won Hyo je bio toliko vješt da je jednom prilikom sam, naoružan samo sa štapom za hodanje uletio u neprijateljske trupe, razbacao ih na sve strane i donio poginulog suborca, sina od njihovog generala natrag u svoje redove. Ta je zgoda zabilježena kao povijesna činjenica u jednoj bitci u Koreji. To Stanje praznine je taj nesvjesni pokret, u njemu smo oslobođeni svih emocija, želja i prohtjeva. U tom stanju smo oslobođeni i najmanje trunke egoizma i misli o sebi ili o vanjskome. U tom stanju se ne griješi i sve teče glatko i efikasno. No, čim se pojavi misao o tome kako to dobro ide, kako to dobro radimo, greška se pojavljuje isti tren.

Svi vi ste već postigli to stanje u životu, i to više puta. Kada vozite auto, bicikl ili pišete zadaću, jedno vrijeme se trudite da sve bude kako treba, nakon nekog vremena, makar na sekundu ili dvije postižete stanje uma i tijela i duha u kojem to što radite sve ide savršeno, no tada opet u jednom trenu pomislite na nešto drugo i dolazi do pogreške. Taj dio gdje ste "zaboravili" na sebe u potpunosti i u potpunosti se posvetili vašoj trenutnoj aktivnosti to vam je stanje praznine, stanje nesvjesnog pokreta, stanje savršenstva. Svi ljudi to imaju. Sada je sve na vama.

2. Koncentracija

Nakon što je pobijedio na nekoliko natjecanja u streličarstvu, mladi i podosta agresivni prvak izazvao je poznatog Son majstora (Son-korejska škola budizma), koji je bio jako poznat po svojoj vještini u baratanju lukom i strijelom. Mladi prvak je demonstrirao izuzetnu tehničku profinjenost kada je pogodio daleku metu točno u centar, a zatim je tu strelicu raspolovio sa drugom ispaljenom strelicom. "Eto" rekao je starom Son svećeniku "Vidi jel možeš to nadmašiti." Nimalo uznemiren, stari majstor nije izvadio svoj luk, nego je pokretom ruke pozvao mladog strijelca da ga slijedi. Iz znatiželje mladi prvak krene za majstorom, hodali su dobar dio dana sve dok nisu stiglu visoko u planinu. Ispred njih se pojavio veliki i duboki kanjon koji je bio premošćen sa mostom napravljenim od debele užadi i već natrulih dasaka, a koji se jako klimao i ljuljao kad bi se na njega stalo ili hodalo po njemu. Stari majstor je mirno došao do sredine očito nesigurnog mosta, izvadio luk i strijelu, naciljavši najudaljenije drvo u okolini, izveo hitac i pogodio posred debla. Elegantno se vrativši na sigurno tlo rekao je mladom strijelcu. "Sada je tvoj red." Mladi je prvak sa užasom i strahom gledao u provaliju, te nije mogao niti zakoračiti jedan korak na most. "Imaš veliku vještinu sa lukom, ali imaš vrlo malo vještine sa umom koji otpušta strijelu."


3. Isprazni svoju šalicu

Profesor sa jednog uglednog sveučilišta je došao u posjet do jednog Son majstora u budističkom samostanu, kako bi sa njim razgovarao o budizmu i Son-u. Dok je majstor polako, smireno i tiho profesoru servirao čaj, profesor je govorio o Son-u, i govorio i govorio. Majstor je točio čaj u posjetiteljevu šalicu, čaj je došao do ruba šalice ali je majstor nastavio nalijevati čaj, koje se sada prelijevao preko ruba šalice. Profesor je gledao kako se čaj preljeva i onda je ne mogavši se suzdržati iznenada uzviknuo: "Pa prepuna je, što to radite, ne stane više u nju!?" Majstor ga je pogledao, nastavljajući polako nalijevati čaj u šalicu , te mu mirno odgovori: "Vi ste kao ova šalica, kako vam mogu pokazati Son, ukoliko prvo ne ispraznite svoju šalicu."


4.Potpuna svjesnost

Nakon deset godina vježbe i studiranja Son-a, svećenik Park je dostigao zvanje Son učitelja. Jednog kišnog dana otišao je u posjetu slavnom i velikom učitelju Son Budizma majstoru Ado-u. Kada je ušao kod majstora u sobu, majstor Ado ga je pozdravio sa pitanjem: „Dali si ostavio svoje drvene cipele i kišobran naprijed na trijemu?“

„Jesam“ odgovori učitelj Park.

„Kaži mi,“ nastavi majstor Ado, „dali si postavio svoj kišobran s lijeve strane svojih cipela ili s desne strane?“

Učitelj Park nije znao točan odgovor, shvatio je da još uvijek nije postigao potpunu svjesnost. Tada je postao učenik od majstora Ado-a i učio još deset godina.

5. Egoizam

Slavni korejski general Kim bio je veliki ratnik i nacionalni heroj koji je bio i veliki vojskovođa i državnik. Usprkos svojoj slavi, snazi i moći bio je predani budist i skroman i jednostavan čovjek. Često je posjećivao svog omiljenog Son majstora kako bi učio od njega. Uvijek se dobro slagao sa svojim učiteljem i mislio je da sve razumije, činjenica što je on veliki vojskovođa nije imala utjecaja na njihov odnos. Oni su bili jednostavno majstor i njegov učenik.

Jednog dana tijekom njegove uobičajene posjete majstoru general Kim upita: " Vaša svetosti možete li mi reći što je to egoizam prema budističkim gledanjima?!" Majstorovo lice naglo je postalo crveno, te majstor odgovori i to vrlo visokim i uvredljivim, podrugljivim tonom glasa: "Kakvo je to glupo pitanje?"

Ovaj neočekivani odgovor od prosvijetljenog majstora je toliko šokirao generala koji je odmah skočio na noge, ljut i bijesan, te je dohvatio svoj mač sa izrazom bijesa na licu. Tada mu se učitelj nasmiješi i pokaže na njega: "To moj dragi generale je egoizam."

6. Učitelj zvono

Novi učenik je prišao svome Son (korejski izraz za Chan ili Zen Budizam) učitelju te ga upita:" Učitelju kako da se najbolje pripremim za vaše lekcije." Učitelj odgovori: "Razmišljaj o meni kao o zvonu, ako me lagano potapšaš sve što ćeš dobiti je tanahni ping, no, ako udariš jako, primit ćeš glasnu rezonantnu zvonjavu.


7. Hvatajući dva zeca

Student borilačkih vještina priđe svome učitelju i upita ga: "Učitelju želio bih jako povećati moje znanje u borilačkim vještinama. Kao dodatak učenju od vas htio bih učiti i od drugog učitelja kako bih naučio drugi stil, što vi mislite o toj ideji." Učitelj odgovori: "Cijenim tvoju želju za znanjem ali razmisli o slijedećim riječima: "Lovac koji lovi dva zeca odjednom nije nikada ulovio niti jednoga!"

Mudrost je poklon mudrima,

a ludost je poklon ludima.

Previše mudrosti-premalo ludosti i obratno vodi u propast.

Potrebno je oboje, jednom više jednog a manje drugog, jednom jednako obje, kako zahtijeva život tako se to mijenja.


8. Put mača

1) Sam mač je najgora bolest.

2) Čovjek na najnižem nivou kontrolira mač sa svojom snagom.

3) Čovjek srednjeg nivoa kontrolira ga sa svojim KI-em.

4) Čovjek najvišeg nivoa kontrolira ga s svojim umom.

5) Čovjek najnižeg nivoa rasipava svoju energiju.

6) Čovjek srednjeg nivoa osvaja poštovanje ostalih.

7) Čovjek najvišeg nivoa ostavlja trag u povijesti.

8) Isprazni um; ne misli ni na što.

9) Eliminiraj sve misli.

10) Ostani u stanju mirnoće i spokojstva.

11) Uskoro će sve nestati, čak i prostorija, okolina.

12) Kreći se u tišini.

13) Moći ćeš se kretati u tišini i osjetit ćeš.

14) Pitanje: Što je to mač?

Son svećenik iz hrama u gradu Pusan, Koreja, (1991).


9. Zamagljeni um

Istinska se priroda uma nikada ne mijenja, ali neki dijelovi uma da. Um možemo zamisliti more. Iako more izvana gledajući mijenja oblik njegova istinska bit ostaje ista.

Zamislite da su morski valovi naš Mang Sang (um koji zamagljuje, zaklanja pravu istinu) i kao Bon Byul Sim (podijeljeni um) a more kao naš originalni istinski um. Podijeljeni um se okupira sa ljubavlju, mržnjom, strahom, hrabrošću, dobrim, lošim, čistim, prljavim tj. sa raznim razlikama i podjelama i emocijama. Sve te stvari i osjećaji su u svom postojanju lažni zbog toga jer ih uzrokuju vanjski utjecaji, isto kao što postojanje valova ostvaruje vjetar. Važno je shvatiti da voda koja čini more uvijek ostaje ista. Kada se vjetar smiri i prestane tada nema valova. Kada ratnik nauči osloboditi se podijeljenog lažnog uma ostaje samo istinski um. Tada više ne postoji dualizam.

Svi ljudi imaju istinski, originalni um; neki ga uspiju naći a neki ne. Svi se slažu da sunce sja svaki dan u nekim vremenskim prilikama sunce je zaklonjeno oblacima. Iako tada ne možemo vidjeti sunčevu svjetlost znamo da sunce postoji i da je na nebu. Po istoj logici, čovjek ima istinsku prirodu uma (sunce) ali je u nemogućnosti da ju nađe zbog svojih razjedinjenih (podijeljenih) misli (oblaka). Kada se razjedinjeni um ukloni, istinski um dolazi do punog izražaja.

Istinski prirodni um ima svojstva slična ogledalu. Sve što se postavi ispred njega reflektirat će se natrag. Naš istinski um je kao ogledalo, reflektirajući 100% bez ikakvih dodatnih uzroka i veza. Kada postoji podijeljeni (razjedinjeni um) tada nema slobode od veza i podjela u životu kao što su: život i smrt, strah i hrabrost. Nakon što čovjek uspije otkriti i pronaći svoj istinski um tada ga treba dalje testirati i stavljati na kušnju kroz osobna iskustva.

Won Hyo (650 p.n.e.)

10. Dođi sutra

Jedan učenik vrijedno je vježbao Kuk Sul Do učitelja stare škole, vježbajući svake večeri i poslije redovnih treninga. Jednoga dana učenik osjeti da je van dobre forme i spremio se da ranije napusti trening. Učitelj ga upita: "Kuda si pošao?" Učenik odgovori:"Ne osjećam se baš najbolje, doći ću sutra." Na to učitelj mu reče: "Ako bi te na ulici presreo čovjek sa nožem u ruci, želeći da te ubije, dali bi mu mogao reći: "Ne osjećam se baš najbolje, dođi sutra."?" Učenik je te večeri ostao na treningu sve dok mu učitelj nije rekao da je gotov.

11. Ići sa strujom

Bio jednom jedan stari čovjek koji je slučajno pao u veliku rijeku, i struja rijeke ga je nosila prema visokom i opasnom vodopadu. Ljudi na obali nisu se usudili spašavati ga i sa strahom za njegov život su gledali i vikali za njim. Kao čudom on je iz vode izašao živ i zdrav malo dalje nizvodno ispod vodopada. Ljudi su ga ispitivali kako je uspio preživjeti. "Prilagodio sam se toj vodi, a ne vodu prema meni. Bez razmišljanja i mišljenja, dozvolio sam da me voda oblikuje. Zatim sam uronio u vir i izašao van zajedno sa virom. Eto tako sam preživio.

12. Pitanja

Koliko si mudar? Koliko si snažan? Koliko si brz? Koliko si izdržljiv? Koliko si eksplozivan? Koliko je dobra tvoja tehnika? Koliko ti je razumijevanje stvari, pojava i ljudi? Koliko si dobar čovjek? Kolika ti je energija? Koliko je tvoje prosvjetljenje? Kolika je tvoja ljubav?

Sjedni na mirno mjesto, zatvori oči, diši pravilno, razmatraj ova pitanja, dokuči odgovor, ali znaj da uvijek možeš biti još bolji. Zato, ne odustaj i kreći se ka savršenstvu bez kraja, nikad ne odustaj jer ti si lijek i nada ovoga svijeta.

Poruka istinskom borilačkom umjetniku, izvadak iz tajnih rukopisa: „Teške riječi.“


13. Put

Radoznali mladi učenik pita svoga učitelja: "što je to put?" "To je ono što se nalazi točno ispred tvojih očiju," reče učitelj. "Zašto ga i sam ne vidim?" "Zato što razmišljaš o sebi," glasio je odgovor. "A ti, dali ga ti vidiš?" "Sve dok vidiš dvostruko, govoreći, ja ne, ti da i tome slično, tvoje oči su zamagljene," reče učitelj. "Ako ne postoji ja i ako ne postoji ti, kako netko može da ga vidi?" "Ako ne postoji ja i ako ne postoji ti, tko je onaj koji onda želi da ga vidi," odgovori učitelj.

Budistička priča

14. Praktična filozofija

Da, naprosto nismo u stanju da percipiramo i shvatimo ono što je zapravo istinito. Uistinu naše ljudske želje blokiraju našu vezu sa svijetom.

Kako lako prepuštamo psihološku kontrolu drugima! Mi brinemo ako pomislimo da netko ne odobrava naše ponašanje, naše misli i stavove, pa ih ponekad nećemo niti iznijeti. Ljutimo se ako pomislimo da nam netko zavidi, sretni smo ako pomislimo da smo nekoga usrećili, vrijeđamo se ako netko ima drugačije mišljenje od našeg.

Kako možemo poznavati sebe ako dozvoljavamo drugima i okolini da određuju kako ćemo se ponašati, kako ćemo se osjećati?. Ovakve predrasude i postupci nas oslabljuju i omogućuju da se manipulira našim ličnostima. To su neprikladne emotivne reakcije koje moramo prebroditi.

Naravno, u Kuk Sul-u mi moramo znati da one postoje, moramo ih znati iskoristiti u svoju korist. One omogućuju da bolje proučimo ljude, da znamo pročitati ne samo namjere od napadača nego i od ostalih ljudi iz naše okoline, da znamo što da im damo i čega da ih lišimo kako bi ih podčinili (psihološki i fizički u borbi, ili u drugim životnim konfliktnim situacijama). Promatrajte sitne tjelesne signale na svojim protivnicima, osluškujte varijacije u njihovom glasu, prepoznajte nijanse na njihovim crtama lica, upoznajte slabosti i navike protivnika. Tako će prednost i znanje uvijek biti na vašoj strani.

Tajni priručnik: "Teške Riječi"

15. Riječi

O svim mudrim stvarima ovoga svijeta i Kuk Sula napisano je mnogo riječi. No, RIJEČI same po sebi ne znače NIŠTA. Te riječi se moraju provoditi u praksi, u stvarnom životu. Ako se ne provode tako onda one kao i da ne postoje. Zbog toga je potrebno uvijek imati na umu jednu jedinu riječ kroz koju se sve druge riječi mogu sagledati i iz koje sve druge riječi potiču i proizlaze. Ta riječ glasi: VJEŽBANJE- To je univerzalna čarobna riječ, ako se držimo te riječi dobili smo sve, ona je izvor svega dobroga u vještini, umjetnosti i ljudima.

Songo Son-gi (2002)

16. Razumijevanje ti daje snagu

Kad se obrazujete, vi izgrađujete svoju vlastitu snagu da bi postigli vlastite ciljeve. Snaga i moć dolaze iz znanja o tome kako nešto napraviti. Vaše znanje je vaša snaga i moć.

Najuspješniji ljudi u životu su oni koji uvijek imaju najbolje informacije. Ljudi sa moći i snagom su ljudi koji znaju kako da naprave i završe ono što su započeli. Kada znate kako nešto napraviti to je skoro isto kao da ste to i napravili. Bitno je znanje i volja. Znanje će doći k vama ako su vam oči i um uvijek otvoreni. Nema znanja koje nije snaga i moć.

Nema komentara:

Objavi komentar